Profil školy
Profil školy
Na našej škole uznávame humanistickú pedagogickú koncepciu orientovanú na rozvoj osobnosti dieťaťa. Hodnotami, ktoré vyzdvihujeme a snažíme sa uplatňovať vo svojej práci sú zodpovednosť každého človeka za plnenie svojich povinností, rešpektujúcu komunikáciu, uznanie individuálnych rozdielov a rovnosti príležitostí pre každého (dať každému šancu, aby bol úspešný), aktívnu podporu, aktívne učenie sa a spoluprácu smerujúcu k dosiahnutiu cieľov školy. Snažíme sa, aby normami vzťahov bola ľudskosť, spravodlivosť, vzájomná tolerancia, porozumenie a rešpektovanie rozdielov, nezaujatosť a znášanlivosť.
Vízia našej školy : Spokojnosť, radosť, pripravenosť pre život – sme tu pre vaše deti...
A) Spojiť školu so skutočným životom, rešpektovať meniace sa podmienky a požiadavky spoločnosti:
1. Rozvíjať kľúčové kompetencie žiakov a uplatňovať individuálny prístup k žiakovi.
Za kľúčové kompetencie žiakov považujeme:
-
kompetencie učiť sa učiť (dieťa sa učí nové veci s chuťou, vie dokončiť začatú prácu, vie riešiť nové a neznáme úlohy a situácie),
-
komunikačné schopnosti (dieťa sa vie zrozumiteľne vyjadrovať a vie obhajovať svoj názor, vie sa vyjadrovať kultivovane),
-
sociálne a interpersonálne kompetencie (dieťa vie pomenovať svoje potreby, city, vie zvládnuť jednoduché stresové situácie, konflikty),
-
pracovné kompetencie (dieťa vie dokončiť začatú prácu, pravidelne plniť svoje povinnosti, ovláda jednoduché manuálne zručnosti a samoobslužné činnosti),
-
občianske kompetencie (dieťa si vie uvedomiť svoje práva a práva iných detí, vie vnímať nespravodlivosť, agresivitu, šikanovanie – dokáže sa im aj brániť),
-
kultúrne kompetencie (dieťa pozná kultúrne pamätihodnosti okolia a regiónu, vie rozlíšiť kultúrne a nekultúrne správanie),
-
kompetencie k využívaniu voľného času (dieťa vie účelne a zmysluplne tráviť svoj voľný čas).
2. Aplikovať prvky vysoko efektívneho učenia pri vzdelávaní žiakov, zvýšiť vnútornú motiváciu žiakov k učeniu.
- používať nástroje pozitívneho usmerňovania v oddelení a nástroje vytvárania triedneho spoločenstva,
- zavádzať, upevňovať a monitorovať celoživotné pravidlá a životné zručnosti,
- modelovať svojim správaním dohodnuté pravidlá v oddelení, v triede, v škole,
- vytvárať obohatené prostredie,
- uplatňovať individuálny prístup k deťom a rozvíjať ich tvorivosť a talenty,
- poskytovať možnosť výberu v jednoduchých činnostiach a aktivitách.
3. Zabezpečiť prípravu na život v 21. storočí, ktorý vyžaduje od človeka, aby bol schopný kriticky a tvorivo myslieť, rýchle a účinne riešiť problémy, pripraviť človeka flexibilného a rozhľadeného, cieľavedomého a vytrvalého, tvorivého a zodpovedného, schopného kooperovať a pracovať v tíme, človeka schopného sebamotivácie k celoživotnému vzdelávaniu
4. Dosiahnuť čo najlepšiu veku primeranú digitálnu gramotnosť žiakov
5. Zabezpečiť čo najkvalitnejšiu prípravu žiakov v cudzích jazykoch so zameraním na komunikatívnosť a s ohľadom na schopnosti jednotlivých žiakov
6. Orientovať sa na žiaka, zabezpečiť rovnoprávny prístup k výchove a vzdelávaniu so zohľadnením výchovno-vzdelávacích potrieb jednotlivca a jeho spoluzodpovednosti za svoje vzdelávanie, zohľadňovať individualitu a potreby každého žiaka, aktivitu a slobodu osobnosti, rozvíjať nadanie, talent a schopnosti každého jedinca, rozvíjať záujmy žiakov ponukou mimoškolských aktivít
B) Vytvoriť humánne orientovanú školu:
1. Uplatňovať princípy rešpektujúcej komunikácie pri výchove a vzdelávaní,
2. Vytvárať partnerský vzťah medzi žiakom a učiteľom, rozvíjať porozumenie, toleranciu a individuálnu osobnosť každého dieťaťa
3. Robiť školu miestom, kde budú mať žiaci potešenie z učenia a zažijú úspechy,
4. Vytvoriť bezpečné prostredie pre žiakov
5. Zavádzať a upevňovať pravidlá a zručnosti v triedach formou koučovania a spätnej väzby, starať sa o zaostávajúcich žiakov
6. Urobiť školu miestom, kde učitelia nájdu možnosti osobnostného i profesionálneho rozvoja, motivácie k práci a ďalšiemu vzdelávaniu i kus svojho životného šťastia
7. Vytvoriť podmienky pre efektívnu spoluprácu podporného tímu s pedagogickými zamestnancami a žiakmi
8. Podporovať úsilie tých učiteľov, ktorí chcú zmeniť niečo vo svojej triede tak, aby sa vyučovanie stalo pre žiakov lákavým, plným pozitívnych zážitkov, založených na aktívnom učení a vzájomnej spolupráci
9. Vytvoriť bezstresové prostredie, dobré vzťahy medzi deťmi navzájom, medzi deťmi a učiteľmi a všetkými pracovníkmi školy, rozvíjať schopnosti a zručnosti efektívne komunikovať a žiť s inými ľuďmi.
C) Otvoriť školu rodičom a širokej občianskej verejnosti:
- Umožniť vysokú mieru účasti a podpory občanov, rodičov a komunity výchovno-vzdelávaciemu programu školy, tvoriť a realizovať vlastné dobrovoľnícke projekty žiakov pre komunitu nášho mesta
Naša škola z vtáčej perspektívy - na tomto odkaze
-