Profil školy

    • Profil školy

    •  

      Na našej škole uznávame humanistickú pedagogickú koncepciu orientovanú na rozvoj osobnosti dieťaťa. Hodnotami, ktoré vyzdvihujeme a snažíme sa uplatňovať vo svojej práci sú zodpovednosť každého človeka za plnenie svojich povinností, rešpektujúcu komunikáciu, uznanie individuálnych rozdielov a rovnosti príležitostí pre každého (dať každému šancu, aby bol úspešný), aktívnu podporu, aktívne učenie sa a spoluprácu smerujúcu k dosiahnutiu cieľov školy. Snažíme sa, aby normami vzťahov bola ľudskosť, spravodlivosť, vzájomná tolerancia, porozumenie a rešpektovanie rozdielov, nezaujatosť a znášanlivosť.

      Vízia našej školy : Spokojnosť, radosť, pripravenosť pre život – sme tu pre vaše deti...

       

      A) Spojiť školu so skutočným životom, rešpektovať meniace sa podmienky a požiadavky spoločnosti:

      1. Rozvíjať kľúčové kompetencie žiakov a uplatňovať individuálny prístup k žiakovi.

      Za kľúčové kompetencie žiakov považujeme:

      • kompetencie učiť sa učiť (dieťa sa učí nové veci s chuťou, vie dokončiť začatú prácu, vie riešiť nové a neznáme úlohy a situácie), 

      • komunikačné schopnosti (dieťa sa vie zrozumiteľne vyjadrovať a vie obhajovať svoj názor, vie sa vyjadrovať kultivovane),

      • sociálne a interpersonálne kompetencie (dieťa vie pomenovať svoje potreby, city, vie zvládnuť jednoduché stresové situácie, konflikty), 

      • pracovné kompetencie (dieťa vie dokončiť začatú prácu, pravidelne plniť svoje povinnosti, ovláda jednoduché manuálne zručnosti a samoobslužné činnosti),

      • občianske kompetencie (dieťa si vie uvedomiť svoje práva a práva iných detí, vie vnímať nespravodlivosť, agresivitu, šikanovanie – dokáže sa im aj brániť), 

      • kultúrne kompetencie (dieťa pozná kultúrne pamätihodnosti okolia a regiónu, vie rozlíšiť kultúrne a nekultúrne správanie), 

      • kompetencie k využívaniu voľného času (dieťa vie účelne a zmysluplne tráviť svoj voľný čas).

       

      2. Aplikovať prvky vysoko efektívneho učenia pri vzdelávaní žiakov, zvýšiť vnútornú motiváciu žiakov k učeniu.

      • používať nástroje pozitívneho usmerňovania v oddelení a nástroje vytvárania triedneho spoločenstva,
      • zavádzať, upevňovať a monitorovať celoživotné pravidlá a životné zručnosti,
      • modelovať svojim správaním dohodnuté pravidlá v oddelení, v triede, v škole,
      • vytvárať obohatené prostredie,
      • uplatňovať individuálny prístup k deťom a rozvíjať ich tvorivosť a talenty,
      • poskytovať možnosť výberu v jednoduchých činnostiach a aktivitách.

      3. Zabezpečiť prípravu na život v 21. storočí, ktorý vyžaduje od človeka, aby bol schopný kriticky a tvorivo myslieť, rýchle a účinne riešiť problémy, pripraviť človeka flexibilného a rozhľadeného, cieľavedomého a vytrvalého, tvorivého a zodpovedného, schopného kooperovať a pracovať v tíme, človeka schopného sebamotivácie k celoživotnému vzdelávaniu

      4. Dosiahnuť čo najlepšiu veku primeranú digitálnu gramotnosť žiakov

      5. Zabezpečiť čo najkvalitnejšiu prípravu žiakov v cudzích jazykoch so zameraním na komunikatívnosť a s ohľadom na schopnosti jednotlivých žiakov

      6. Orientovať sa na žiaka, zabezpečiť rovnoprávny prístup k výchove a vzdelávaniu so zohľadnením výchovno-vzdelávacích potrieb jednotlivca a jeho spoluzodpovednosti za svoje vzdelávanie, zohľadňovať individualitu a potreby každého žiaka, aktivitu a slobodu osobnosti, rozvíjať nadanie, talent a schopnosti každého jedinca, rozvíjať záujmy žiakov ponukou mimoškolských aktivít

       

      B) Vytvoriť humánne orientovanú školu:

      1. Uplatňovať princípy rešpektujúcej komunikácie pri výchove a vzdelávaní,

      2. Vytvárať partnerský vzťah medzi žiakom a učiteľom, rozvíjať porozumenie, toleranciu a individuálnu osobnosť každého dieťaťa

      3. Robiť školu miestom, kde budú mať žiaci potešenie z učenia a zažijú úspechy,

      4. Vytvoriť bezpečné prostredie pre žiakov

      5. Zavádzať a upevňovať pravidlá a zručnosti v triedach formou koučovania a spätnej väzby, starať sa o zaostávajúcich žiakov

      6. Urobiť školu miestom, kde učitelia nájdu možnosti osobnostného i profesionálneho rozvoja, motivácie k práci a ďalšiemu vzdelávaniu i kus svojho životného šťastia

      7. Vytvoriť podmienky pre efektívnu spoluprácu podporného tímu s pedagogickými zamestnancami a žiakmi

      8. Podporovať úsilie tých učiteľov, ktorí chcú zmeniť niečo vo svojej triede tak, aby sa vyučovanie stalo pre žiakov lákavým, plným pozitívnych zážitkov, založených na aktívnom učení a vzájomnej spolupráci

      9. Vytvoriť bezstresové prostredie, dobré vzťahy medzi deťmi navzájom, medzi deťmi a učiteľmi a všetkými pracovníkmi školy, rozvíjať schopnosti a zručnosti efektívne komunikovať a žiť s inými ľuďmi.

       

      C) Otvoriť školu rodičom a širokej občianskej verejnosti:

      • Umožniť vysokú mieru účasti a podpory občanov, rodičov a komunity výchovno-vzdelávaciemu programu školy, tvoriť a realizovať vlastné dobrovoľnícke projekty žiakov pre komunitu nášho mesta

       

      Školský vzdelávací program

      Školský výchovný program

       

      Naša škola z vtáčej perspektívy - na tomto odkaze 

       

    • Kontakty

      • ZŠ Júliusa Juraja Thurzu, A. Bernoláka 20, Detva
      • 0455455532
      • A.Bernoláka 20
        96212 Detva
        Slovakia
  • Fotogaléria

    • zatiaľ žiadne údaje